ponedjeljak, 5. ožujka 2012.

...torta sa napolitankama i lješnjacima...




...kada poželite napraviti prekrasnu, finu, decetnu, posebnu... romantičnu tortu...
...ali i tortu s kojom će djeca biti oduševljena i koja će biti " njihova torta"... onda napravite ovakvu ljepoticu...
...lagana... divna... jednostavna... brza...

...i ako vas sad svi ovi pridjevi nisu fascinirali, oduševili ili barem malo učinili znatiželjnima...
...ipak, nemojte prestati čitati... bolje reći, prestanite čitati moja trkeljanja i skrolajte malo niže, bacite oko na recept i odmah ćete poželjeti napraviti ovu divotu...

...naravno ako volite lješnjake...i napolitanke od lješnjaka... i šlag...
...hm..a tko ne voli sve to... pa da i jedete posebno samo napolitanke..ili samo šlag..ili lješnjake...sve je odlično...
...ali zajedno u kombinaciji je čudo jedno... ;):)





...jako volim kremaste kolače, torte...  te fine čvrste kreme koje zapravo čine polovicu torte... ili čak dvije trećine torte... najčešće radim kreme sa želatinom...koju stavljam ili u jogurt... ili u slatko vrhnje...sir...

...jednom prilikom moji su se zaželjeli nečeg slatkog... doma je bilo  želatine  i slatkog vrhnja ostavljenog za karamel... te pola kutije čokoladnih napolitanki koje više nisu bile onako friške i hrskave...

...tog dana sam napravila najobičniji biskvit...
...dok se je biskivt pekao...  izmiksala sam slatko vrhnje u šlag...
...zatim u multipraktik stavila napolitanke od kojih su moji maleni anđeli danima samo okretali glavu...
...a inače bilo kaovi keksi uvijek nestanu za tren...ali sad im, onako malo tvrđe,  nisu baš pasale...

...samljela sam te čokoladne napolitanke...zagrijala malo mlijeka...
... u mlijeko stavila samljevene kekse...
..spojila sve sa onim tučenim vrhnjem.. dodala želatinu i time prekrila biskvit u kockastom kalup u kojem inače pečem kruh...
...kad se kolač stisnuo u frižideru, premazala sam ga šlagom...
... rezale su se jako lijepe šnite, a svi moji su bili oduševljeni...
...ne moram niti reći da je kolač nestao za tren...
...taj kolač s čokoladnim napolitankama je jedan  od najdržih kolača mojih malenih anđela...

...naravno da su se nakon toga ispobavale razne varijacije i razni dodaci ...te razni mljeveni začinjeni keksi, tipa speculaas...razne napolitanke...keksi-domaćice...pa čak i voćne kocke - voćne napolitanke sa dodatkom limunovog soka...ma divota jedna...;) :)



...jednu od varijacija sam našla i na internetu i bila oduševljena skoro istom idejom...
...u tom receptu od dianamakarska, korisnice coolinarike, stavljene su napolitanke od lješnjaka zajedno s  lješnjacima...
...prekrasno nešto...i ta (ova) torta je nazvana havana torta...



...da li radila kolač, tortu... sa napolitankama od čokolade... čokoladnim napolitankama ili napolitanaka od lješnjaka... raznih keksa... voćnih kocki...  ova delicija uvijek prolazi...i svi su oduševljeni  okusom...

...što se tiče ukrašavanja... odnosno čime ćete premazati tortu...da li će to biti glazura od čokolade..da li će to biti šlag...kakao u prahu, naribana čokolada...ili pak nešto treće...

...ipak, koliko god sam ju puta radila...što se završavanja tiče i ukrašavanja...prema mom iskustvu i nepcima...može se po njoj zaista sve staviti...ali, ako se stavlja glazura od čokolade...fina je ali imam nekakav osjećaj da je malo preteška....ako se stavljaju  mljeveni lješnjaci po vrhu...nekako mi ne pašu...presuho mi je, pa mi se motaju mrvice pod zubima...

...najbolje joj odgovara...hm...bolje reći, po mom ukusu i svih onih koji su je probali kod mene...najbolje je da se premaže sa dosta šlaga i pospe samo s mljevenim napolitankama...

















...torta sa napolitankama i lješnjacima...
...havana torta...

...biskvit...

3 jaja 
4 žlice šećera
 jedna vrećica bourbon vanili šećera
4-5 žlica brašna (zavisi od veličine jaja)
malo praška za pecivo

...izmiksati jaja sa šećerom, dodati brašno u kojem je umiješan prašak za pecivo...
...smjesu staviti u kalup za tortu ( 28 cm, u kalup staviti pek papir)...
...peći biskvit 15-20 minuta na 160° (predhodno ugrijati pećnicu)...



...krema...

1/2 l mlijeka

1/2 l slatkog vrhnja

15-20  dag šećera

2 vrećice želatine

15 dag lješnjaka, popriženih, radi jače arome

20 dag napolitanaka od lješnjaka

rum

...opcije...

šlag za premazati tortu
mljeveni lješnjaci
mljevene napolitanke
čokolada za glazuru


...mlijeko staviti na plin u njega staviti šećer...šećer se treba rastopiti, nije potrebno zakuhavati mlijeko..bitno je da se mlijeko ugrije i da se šećer rastopi...
 ...samljeti lješnjake (ja ponekad znam zajedno s lješnjacima samljeti u multipraktiku i šaku grožđica)...te samljeti napolitanke...
 ...u ono toplo mlijeko staviti samljevene lješnjake i samljevene napolitanke 
 ...izmiksati slatko vrhnje u šlag...šlag zatim dodati u ohlađenu smjesu lješnjaka, napolitanaka i mlijeka...dodati rum po želji...
 ..napraviti želatinu po upustvima na vrećici i umiksati ju u kremu...
 ...lijepo sve staviti na ohlađeni biskvit...
...te pospremiti u frižider da se stisne...ili u zamrzivač ako vam se žuri da se stisne brže...

...kad se torta dovoljno stisnula, premazala sam ju  šlagom i posula mljevenim napolitankama...

...neka nepci uživaju!... ,) :)





...i na kraju... misao dana... ;) :)

" ...ne uništavajte si uživanje u čokoladi sa osjećajem grižnje savijesti....
...čokolada nije kao seks prije braka....
 ...zbog nje nećete zatrudnjeti... "

Lora Brody, američka autorica kuharskih uspješnica





Nema komentara:

Objavi komentar